مقالات

ویژگی دستمال میکروفایبر

دستمال-جادویی-ویژگی

دستمال میکروفایبر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دستمال میکروفایبر یکی از محصولات جدیدی است که طی سال های اخیر در میان مردم بسیار محبوب شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

تاریخچه

تاریخچه دستمال های میکروفایبر به سال 1950 باز می‌گردد. شرکت های نساجی آزمایش بر روی الیاف پارچه های حاوی دنیر به شدت پایین را آغاز کردند. با وجود اینکه اولین آزمایشات بسیار موفقیت آمیز بود، اما به دلیل مشکلی در کنترل طول الیاف در آن دوره، کاربردهای مثبت این نوع از پارچه با محدودیت های زیادی روبه رو شد.

دستمال جادویی

دستمال میکروفایبر در بازار به اصطلاح دستمال جادویی و یا چندکاره شناخته می شوند. بدلیل قدرت پاک شوندگی که دارد سطوح را بسیار تمیز می‌‌کند. دستمال میکروفایبر از میلیون ها رشته ریز میکرو تشکیل شده که قطر بسیار کوچکی دارند. این دستمال با داشتن بار الکتریکی مثبت ذرات کثیف و چرک را که از لحاظ بار الکتریکی منفی هستند به خود جذب می کند. به همین دلیل خاصیت تمیز کنندگی آن بدون نیاز به اثر مواد شوینده است.

میکروفایبر

الیاف میکروفایبر نوع جدیدی از الیاف مصنوعی شمرده می شوند.  قطر این الیاف خیلی کمتر از ده میکرومتر است و بسیار ظریف و لطیف هستند. الیاف میکروفایبر اولین بار توسط ژاپنی ها ساخته شدند. ولی پس از آن اروپایی های آن را گسترش دادند و از آن برای تهیه پارچه های ظریف برای تولید لباس های لطیف استفاده  کردند. الیاف میکروفایبر بسیار سبک هستند. برای همین هم از آن ها برای تهیه لباس ها و انواع اکسسوری ها استفاده می شود. الیاف میکروفایبر را از الیاف مصنوعی پلی استر و پلی آمید یا همان الیاف نایلونی می سازند.

این نوع الیاف در کارخانه ها کاملا جدا از هم ساخته و تولید می گردند. بعد از تولید به این صورت در جریان یک حرارت با هم تلفیق می شوند. نهایتا این الیاف تشکیل پارچه ای به نام میکروفایبر را می دهند. در واقع باید گفت که بخش بیشتری از ساخت پارچه های میکروفایبر را الیاف پلی استر تشکیل می دهند.

ویژگی ها

الیاف میکروفایبر از نرمی و لطافت بی نظیری برخوردار است. خاصیت جذب کنندگی بالایی دارد. دارای الیاف خیلی محکم هستند و به راحتی ازبین نمی روند. این دستمال ها بسیار با دوام هستند. در برابر عوامل بیرونی نظیر گرما و سرما، نوعی عایق به شمار می روند و به دلیل ویژگی های منحصربه فرد خوش بسیار قابل استفاده و کاربردی است. در واقع دستمال میکروفایبر ذرات را مستقیماً جذب کرده و بر روی سطح فشار نمی‌آورد

از این رو آسیب و خراش را به حداقل می رساند. از دیگر ویژگی های دستمال میکروفایبر، خاصیت ضد آلرژی آنهاست. این خاصیت مانع از بروز مشکلات پوستی یا واکنش های آلرژیک می شود. این دستمال همه کاره است و تمامی سطوح را شفاف می کند و  بدون ذره ای شوینده، قابل استفاده است. و کافی ست آن را با اب خیس نمایید و تمامی سطح های مختلف را تمیز کنید. دستمال میکروفایبر ، بسیار دستمال کاربردی است و مورد استفاده زیادی قرار می گیرد

برای خرید این دستمال ها می توانید ازینجا اقدام کنید.

دستمال-جادویی-ویژگی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *