مقالات

دستمال عینک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دستمال عینک

دستمال عینک

ویژگی دستمال عینک خوب

زمانی که شما عینک آفتابی یا طبی با کیفیت خود را با ارزش بودجه ای زیادی می‌خرید، قطعا نگهداری از آن بسیار مهم است. وقتی که شیشه عینک شما کثیف می‌شود، این آلودگی به چشم های شما زیان می‌رساند. همچنین کیفیت دیداری را هم کاهش می‌دهد. در چنین زمانی باید از دستمال استفاده کرد. داشتن یک عینک تمیز همراه با یک دستمال خوب  امکان پذیر است.

دستمال عینک

دستمال عینک

این دستمال، دستمالی نرم و لطیف است که به خوبی از لنز عینک محافظت می‌کند. همچنین این دستمال از ایجاد خط و خش بر روی adai جلوگیری می‌کند. همچنین این دستمال تمامی آلودگی را از روی لنز پاک می‌کند. بنابراین در کنار عینک شما باید دستمال خوب برای عینک باشد تا همیشه زیبا و فوق العاده نیز به نظر برسد.

شرایط نگهداری دستمال

دستمال مناسب عینک باید همیشه تمیز و خشک نگهداری شود و باید از شستشوی منظم برخوردار باشد. همینطور، در زمان استفاده از دستمال باید به گرد و غباری که ممکن است لنز را خط بیندازد و آسیب برساند، توجه شود. بنابراین استفاده از این دستمال مناسب به روشی که تضمین کند لنز  برای مدت طولانی تمیز و خشک باقی بماند مهم است.

جنس دستمال عینک

جنس همه دستمال ها از پارچه است. اما جنس پارچه ای که در این دستمال ها به کار می‌رود بسیار مهم است. مهم ترین نکته این است که این دستمال ها پرز ندهند و اثری روی شیشه به جای نگذارند. یکی دیگر از خصوصیت دستمال این است که باید رطوبت را به خوبی به خود جذب کند. این دستمال ها با این جنس برای پاک کردن عدسی و لنزهای عینک آفتابی و طبی استفاده می‌شود. می‌تواند بدون آنکه به عدسی عینک شما آسیبی وارد کند، آن را تمیزکند. دستمال ها ضدخش هستند و هیچ خط و خشی بر روی عدسی عینک شما ایجاد نمی‌کنند.

دستمال عینک خوبانواع دستمال عینک

*نانو
*ابریشمی
*میکروفایبر

دستمال نانو

این دستمال برای پاک کردن عدسی و لنزهای عینک استفاده می‌شود. می‌تواند بدون هیچ آسیبی آن را از انواع کثیفی و آلودگی پاک کند.  این دستمال ضدخش است و هیچ خط و خشی بر روی عدسی شما ایجاد نخواهد کرد. بسیار لطیف و نرم می‌باشد و از جنس میکرو فایبراست. همیشه برای تمیز کردن عدسی ها حتما از دستمال مخصوص استفاده نمایید.

دستمال ابریشمی

این دستمال لایه ی نرم و لطیفی دارد که برای سطح عدسی عینک بسیار مناسب است. برای تمیز کردن عینک با این دستمال نیازی به اسپری ندارید. البته اگر لکه های بسیار سخت و چربی روی سطح عینک وجود دارد می‌توانید از اسپری ها استفاده کنید. این دستمال برای پاک کردن و تمیز کردن انواع عینک ، ساعت هوشمند،انواع گوشی،مانیتور و….مناسب است.

دستمال میکروفایبر

میکروفایبر نوعی از الیاف های مصنوعی هستند که در دنیای امروز وجود دارند. الیاف میکروفایبر را از ترکیب الیاف پلی آمید و پلی استر تهیه می‌کنند. این نوع الیاف بسیار بافت نرم و ظریفی دارد و از قدرت جذب بسیار بالایی برخوردار است. این دستمال بدون هیچ اثر کرکی عینک را کاملا تمیز می‌کند.

سایز دستمال عینک

این دستمال ها سایز های مختلفی دارند البته برای عینک سایز کوچک دستمال مناسب است. برای اینکه دستمال کوچک به راحتی در جا عینکی جا شود. سایز دستمال طبق استفاده شما انتخاب می‌شود. اما اصولا از سایز متوسط یا کوچک استفاده می‌کنند. دستمال ها ابعاد و رنگ های متنوعی دارند که هر کدام را که دوست دارید می‌توانید انتخاب کنید.

ویژگی دستمال خوب

*نرم و لطیف باشد.

*قابل شستشو است.

*رطوبت را جذب می‌کند.

*لکه را پاک می‌کند.

چرا از دستمال مخصوص استفاده کنیم؟

علاوه بر مواردی که گفتیم یکی دیگر از فواید استفاده از دستمال مراقبت از آنتی رفلکس عدسی ها است. اگرعدسی با پوشش آنتی رفلکس باشد برای تمیز کردن آن باید از پد مخصوص استفاده کرد . چرا که اگر از دستمال معمولی استفاده کنیم تمامی آنتی رفلکس سطح عدسی ازبین می رود. اینگونه تمام عدسی دچار مشکل می‌شود.

مراحل تمیز کردن با دستمال عینک

1-ابتدا باید عینک خود را با آب ولرم بشویید. آب حتما باید ولرم باشد در غیر این صورت به عدسی ها آسیب می‌رساند.

2-یک قطره مایع ظرفشویی روی هر لنز عینک بریزید و بعد مایع شستشو را به عدسی بزنید. این اقدام را به صورت دورانی انجام بدهید.

3- حالا عینک خود را کاملا با آب بشویید تا تمام مایع از آن پاک شود. سپس تمیز کردن و خشک کردن عینک را با دستمال مخصوص عینک آغاز کنید.

فروشگاه معتبر دستمال عینک

فروشگاه اینترنتی پاکساب شویان 

گالری صاپتیک استور (برای وارد شدن به آدرس این سایت اینجا را کلیک کنید)

فروشگاه لوناتو (جهت آدرس این فروشگاه این لینک را کپی کنید)

سخن آخر

تمیز کردن این وسیله همواره نیازمند یک دستمال خوب است. شما می‌توانید از فروشگاه های معتبر این دستمال را تهبه کنید. این دستمال برای محافظت بسیار مناسب است.

برای راهنمایی بیشتر به سایت کاتوس مراجعه نمایید

جهت تهیه انواع دستمال مخصوصاً برای لینک را کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *