مقالات

سیم ظرف شویی چیست و چه استفاده هایی دارد؟

سیم

سیم ظرف شویی چیست و چه استفاده هایی دارد؟

سیم ظرفشویی یا پشم فلزی که به آن پشم سیم یا اسفنج سیم می‌گویند. مجموعه ای از فیلامنت های بسیار منعطف و زبر است. این محصول در سال 1896 معرفی شد. سیم ظرفشویی به عنوان ابزاری ساینده برای صاف کردن و تراشیدن سطح پوب و فلزات، تمیز کردن ظروف منزل، شیشه و سطوح سفالی به کار می‌رود.

سیم ظرفشویی از جمله محصولات پرکاربردی هستند که در هر آشپزخانه‌ای وجود دارند و همیشه هم به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنیم. در گذشته استفاده از سیم ظرفشویی به شکل امروز رایج نبود و معمولا افراد از ابزار سخت دیگر برای پاکسازی آلودگی‌ها و بقایای غذا از کف ظروف استفاده می‌کردند.

این محصول به ویژه امروز در آشپزخانه های بزرگ و رستورانی کاربرد بیشتری به انواع اسکاچ نرم دارد. چراکه این مشاغل بیشتر در روز نیاز به شستشوی روف فلزی با امکان چسبندگی مواد غذایی پیدا می‌کنند.

سیم

کاربرد های سیم ظرفشویی

 1- پشم فولادی برای لکه های سخت

اگر نیاز به پاک کردن شیره درخت، بقایای چسب یا سایر لکه های مقاوم از روی پنجره دارید، پشم فولادی را امتحان کنید. شیشه را با یک اسپریت پاک کننده پنجره (Windex) چرب کنید و لکه ها را با یک پشم فولادی بسیار ریز و احتیاط پاک کنید.

2- تابه ها و ظروف فلزی را تمیز کنید

برای لکه های سرسخت و چسب مانند روی ظروف استیل، پشم فولادی راه حل است. قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را خیس کنید، سپس از یک پد پشم فولادی استفاده کنید تا حتی توده‌های پخته را از بین ببرید.

3-فر را تمیز کنید

برای مواد غذایی سوخته که در کف فر شما چسبیده اند، پشم فولادی جایگزین بسیار بهتری نسبت به مواد شیمیایی تمیزکننده فر است. پس از اجرای چرخه تمیز کردن فر، از سیم ظرفشویی استفاده کنید تا بقایای سوخته را پاک کنید و فر خود را مانند روز اول بدرخشانید.

4- آثار لک روی کف را بردارید

کفش‌های تیره روی کف‌پوش‌های وینیل می‌توانند باعث ایجاد لک شوند. چند مالش با مقداری پشم فولادی و آثار خراش از بین خواهند رفت.

 

سیم

مزیت

استفاده از سیم ظرفشویی باعث ایجاد خط و خش بر روی ظروف حساس می شود. در نتیجه سیم ابزار مناسبی برای شستن سطوح حساس نیست. سیم ظرفشویی به علت الیاف سخت و بافت محکم و آهن مانند، قدرت بالای در از بین بردن کثیفی ها دارد. همین موضوع باعث می شود که درون بافت سیم مرکز جمع شدن باکتری و میکروب ها شود.

 

روش تمیز کردن سیم

روش تمیز کردن سیم ظرفشویی

ضدعفونی کردن اسکاچ با سرکه

اسکاچ با مایکروویو

تمیز کردن سیم با آب جوش

تمیز کردن سیم ظرفشویی با سفید کننده

سیم

امروز انواع متفاوتی از این محصول در بازار موجود است. ماندگاری سیم ظرفشویی بسیار بالاست و می‌توان با مراقبت و شستشوی خوب برای طولانی مدت از آن استفاده کرد. مزیت این محصول ضد زنگ بودن آن است چون جنس آن استیل است.

 

برای تهیه انواع سیم های ظرفشویی این لینک را کلیک کنید

جهت اطلاعات بیشتر از مواد شوینده اینجا را کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *