مقالات

ضرورت خرید دستمال آشپزخانه

ضرورت-دستمال-آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان‌‌های بسیار مهم هر خانه‌‌ای محسوب می‌‌شود. جدای از گذراندن وقت زیادی در این محیط با هدف‌‌های مختلف، وسایل آن و خرید و انتخاب مناسب این وسایل و مایحتاج مثل دستمال آشپزخانه بسیار با اهمیت است. از ابزاری مثل دستمال آشپزخانه برای خشک کردن ظروف، گرفتن رطوبت و خیسی کنار سینک، پاک کردن سطوح مختلف مانند گاز و تمیز کردن کابینت‌‌ها استفاده‌‌ میشود.

هنگام خرید این دستمال ها باید به نکاتی توجه داشته باشید تا خرید مناسب و خوبی داشته باشید. ازجمله این موارد می توان به: جنس، سایز، متریال، ضخامت طرح و رنگ دستمال آشپزخانه اشاره کرد.

جنس پارچه دستمال آشپزخانه

دستمال ها از جنس مختلفی تشکیل می شوند. نوع دستمال آشپزخانه در عمر و دوام آن بسیار تأثیرگذار است. جنس پنبه‌‌ای نرمی زیادی دارد. به خوبی رطوبت و کثیفی را به خود جذب می‌‌کند و محدودیت کاربرد هم ندارد. جنس کتان زبری بیشتری دارد و معمولا وقتی بخواهید لکه‌‌ها را به خوبی پاک کنید از ان استفاده می کنید. جنس حوله ای که یکی از جنس های محبوب است، این دستمال ها قابلیت جذب آب بالایی دارند و حتی به راحتی می توان برای پاک کردن سطوح چرب هم از آن ها استفاده کرد.

نوع دیگری از دستمال های آشپزخانه هستند که از پشم گوسفند تولید می شوند و بدون پرز هستند. به همین علت برای خشک کردن ظروف عالی اند. این نوع از دستمال ها هم قدرت جذب آب بالایی دارند. اما قیمت دستمال آشپزخانه با این جنس گران تر از سایر دستمال ها است.

سایز دستمال

برای انتخاب دستمال باید به سایز آن نیز توجه داشته باشید.  اگر می‌‌خواهید کارایی بیشتری از دستمال آشپزخانه بگیرید سایز بزرگ‌‌تر را انتخاب کنید. می‌‌توانید از آن برای پاک کردن سطح تیز یا لبه گرد، تمیز کردن چاقوها با قرار دادن در بین دستمال چند لایه و حتی پاک کردن بهتر سطوح خیس با ظرفیت بیشتر خشک کنندگی استفاده کنید.

معمولا متریال دستمال با اهمیت است اگر دستمال را برای خشک کردن ظرف و سطح خیس می‌خواهید بهتر است از دستمالی استفاده کنید که جنس آن پنبه ای است، اگر هم با هدف مقاومت خوب در برابر شسته شدن و دوام کلی بالا قصد خرید آن را دارید از جنس‌‌های کتان و میکروفایبر استفاده کنید.

طرح و رنگ و ضخامت  دستمال

ضخامت رابطه مستقیمی با دوان و ماندگاری دستمال اشپزخانه دارد. هر چقدر نازک‌‌تر خریداری کردید در اثر شستشو و پاک کردن‌‌های متعدد زودتر از بین می‌‌رود و نیاز به خرید مجدد پیدا میکنید. بنابرین سعی کنید جنس ضخیم‌‌ تر را تهیه کنید. با اینکه هزینه‌‌ی بیشتری خواهید پرداخت ولی ارزش آن را دارد.

طرح و رنگ دستمال بسیار در روحیه ما تاثیرگذار است. می تواند تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. پس سعی کنید طرح و رنگی را انتخاب کنید که هم باعث شادابی و افزایش روحیه‌‌‌‌ی شما شود و هم اینکه تناسب و هماهنگی با طرح و رنگ سایر اجزای آشپزخانه داشته باشد. معمولا جنس کتان تنوع بالایی در طرح و رنگ داشته و با هر محیطی سازگار و هماهنگ پذیر است.

این نکات شاید درظاهر مهم نباشند. اما دراصل با رعایت این نکات دستمال های باکیفیتی را تهیه می‌کنید و از استفاده آن لذت می‌برید. به راحتی کارهایتان انجام می شود پس بهتر است این نکات را هنگام خرید دستمال آشپزخانه رعایت کنید. شاد زندگی کنید همیشه کیفیت مهم تر از کمیته.

دستمال-جادویی-ویژگی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *