مقالات

بهترین دستمال آشپزخانه

بهترین دستمال آشپزخانه در کاتوس

بهترین دستمال آشپزخانهتقریباً برای نظافت آشپزخانه و منزل وسایل زیادی نیاز دارد. هر چقدر هم وسایل و تجهیزات بخرید بازهم کم و کسری هایی دارید. مثلا برای برخی از کارها وجود دستمال در منزل و محل کار ضروری است. اکثر افراد دستمال را طبق نیاز و کاربردشان می شناسند. در استفاده از دستمال هیچ محدودیتی وجود ندارد. معمولا خانم ها در زمان آشپزی خیلی از دستمال کلینیکس برای تمیز کردن دست ، تمیز کردن بشقاب و قاشق و … استفاده می کنند. همه خانم ها ترجیح می دهند تا دستمال های آشپزخانه مخصوص را استفاده کنند تا کلینیکس چرا که از کیفیت بالاتری برخوردار است و مجبور به تعویض آن ها نیستند. 

دستمال-آشپزخانه

کاربرد دستمال آشپزخانه

  • خشک کردن سریع ظروف
  • خشک کردن دست
  • تمیز کردن مواد
  • پاکیزه کردن کابینت و سینک ظرفشویی
  • استفاده برای قابلمه ذاغ به عنوان زیر قابلمه ای
  • جذب رطوبت میوه و سبزیجات

انواع دستمال آشپزخانه

  • دستمال حوله ای
  • دستمال میکروفایبر
  • دستمال جادویی
  • دستمال نانو
  • دستمال فانتزی
  • دستمال پولیشی

دستمال حوله ای-پنبه ای 

یک دستمال حوله ای آشپزخانه با کیفیت رطوبت را به خوبی جذب می کند. در جنس این دستمال پنبه وجود دارد که باعث می‌شود کیفیت آن چندین برابر شود. دستمال حوله ای نرم و لطیف است. یک ویژگی بسیار مهم این دستمال این است که به هیچ عنوان روی وسایل یا سطوح پرز و کرک نمی گذارد. معمولا این نوع جنس دستمال از قیمت بالاتری برخوردار هستند.  

دستمال-آشپزخانهدستمال میکروفایبر

این دستمال به دلیل نرمی و قدرت جذب بالا کاربرد های زیادی دارد. الیاف نازک و کوچک میکروفایبر می توانند به راحتی داخل درز ها نوذ کنند و آن ها را پاک کنند. دستمال میکروفایبر حدود % 99 باکتری ها و آلودگی های سطوح را بطور کامل ازبین می‌برد. به دلیل سبک بودن این دستمال دست ها هنگام استفاده از آن برای نظافت خسته نمی‌شود.

دستمال جادویی

اکثراً دستمال هایی مورد توجه عموم قرار می گیرند، که الیاف با کیفیت دارند و رطوبت را به خوبی جذب می کنند. دستمال های جادویی سلیقه کسانی است  که می‌خواهند سطح خیس و آلوده را با یک با دستمال کشی فوق العاده تمیز کنند. خاصیت جذب بالای رطوبت و آب این دستمال را از یک دستمال معمولی به جادویی تبدیل می کند. همینطور مدل جذب گرد و خاک در این دستمال فوق العاده است. بعضی افراد برای تمیز کاری محل آب  رنگ خودروی سواری نیز از این دستمال استفاده می‌کنند. برای خرید این دستمال ازینجا اقدام کنید.

دستمال پولیشی

دستمال پولیش نوعی دستمال است که پارچه ی پرز یا کرک دار دارد. این پارچه از شبکه ای از نخ ها با الیاف طبیعی یا مصنوعی است. این دستمال را در بازار به نام های ولسفات و پارچه نیوساففت نیز می شناسند. دستمال پولیشی حالت حوله دارد و نخ های آن ریش ریش است. همچنین پارچه این دستمال چند نوع است. پارچه پلیش مدل پرز بلند(شلال)،مدل پرز کوتاه و مدل در رو شلال دارد.بسیار نرم است و خیلی راحت شسته می‌شود.

دستمال کتان

در زمان خرید دستمال، مدل دستمال با پارچه کتان قطعاً یکی از برترین انتخاب‌ ها است. دستمال کتان از ساقه گیاه کتان است و جز طبیعی‌ترین نوع پارچه‌ها به حساب می آید. این دستممال بیشتر برای پاکسازی سطحی که لکه‌های چربی دارند گزینه مناسبی است. چرا که این نوع دستمال زبر است و اینگونه لکه‌ها را به‌راحتی پاک می‌کند‌. پارچه‌ی کتان معمولاً ضخیم‌ است و مقاومت بالایی دارد؛ اما نکته منفی این پارچه برای دوخت دستمال آشپزخانه، زبر بودن آن‌ است‌. چون احتمال دارد پوست دست را کمی اذیت کند. این ویژگی منفی هم بسیار کم اهمیت است در برابر نکات مثبت این دستمال پس با خیال راحت آن را خریداری کنید.

سایز دستمال

چون دستمال آشپزخانه کاربرد های زیادی دارد پیشنهاد می‌شود از سایز بزرگ استفاده کنید. از آن برای پاک کردن سطوح تیز یا لبه گرد، پاک کردن ظروف و پاک کردن بهتر سطح خیس با ظرفیت بیشتر خشک کنندگی استفاده کنید. سایز بزرگ دستمال مناسب تمیز کردن همه سطوح و وسایل است.

طرح و رنگ دستمال

طرح و رنگ در وسیله های آشپزخانه بسیار مهم است و در روحیه‌‌ی شما تأثیر مثبت یا منفی زیادی دارد. بنابریان سعی کنید طرح و رنگی را انتخاب کنید که هم باعث نشاط و انرژی مثبت به شما می شود. و هم اینکه تناسب و هماهنگی با طرح و رنگ سایر اجزای آشپزخانه داشته باشد. معمولا جنس کتان تنوع بالایی در طرح و رنگ داشته و با هر محیطی سازگار و هماهنگ پذیر است. 

دستمال
آشپزخانه طرح دارضخامت دستمال

ضخامت دستمال آشپزخانه یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید زمان خرید به آن توجه کنید. خرید دستمال با ضخامت بالا بیشتر پیشنهاد می‌شود. چون که ضخامت رابطه مستقیمی با ماندگاری و عمر آن دارد. هرچقدر دستمال نازک‌تر باشد بافت آن زودتر از بین می‌رود؛ ولی اگر دستمال با ضخامت بیشتری باشد، ماندگاری بالاتری دارد. درست است که دستمال با ضخامت بالا هزینه بیشتری دارد اما ارزش خرید آن بیشتر است و برای مدت طولانی دستمال خوبی باهمان کیفیت می‌ماند. ذکر این نکته ضروری است که دستمال های نازک الزاماً بد نیستند. برعکس بسیاری از دستمال های با کفیت مثل میکروفایبر با قدرت جذب بالای آب از نوع نازک هستند. بنابرین هنگام خرید دستمال حتما به متریال به کار رفته در آن توجه کنید.اگر مایل هستید محصولات کاتوس را از دیجی کالا خرید کنید اینجا را کلیک کنید.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *